Wakacyjne kajakowanie „Tratwy”

Sezon w naszym klubie trwa cały rok, lecz w czasie wakacji w chwilach wolnych od akcji, które organizujemy na Bzurze, możemy wybrać się większą grupą na kajakowanie. 29 czerwca 9-cio osobową ekipą wybraliśmy się na nocny spływ rzekami Wkrą i Narwią. Niesamowitą atmosferę stworzył księżyc, który nie tylko był dla nas latarnią morską wskazującą drogę, ale w przepiękny sposób oświetlał śpiącą, otaczającą nas przyrodę. W naszych planach nie mogło zabraknąć królowej polskich rzek. Wybraliśmy się na wiślane wiosłowanie w dniach 25-27 lipca. Na początku sierpnia członkowie naszego klubu postanowili popływać i powiosłować po Morzu Bałtyckim. Rejs na trasie Gdańsk – Hel – Łeba trwał od 6 do 8 sierpnia.
Pod koniec wakacji zorganizowaliśmy dwudniowy spływ Pilicą połączony ze zwiedzaniem atrakcji turystycznych. Naszą przygodę rozpoczęliśmy 22 sierpnia 2018 r. w Smardzewicach, tuż za zaporą wodną Jeziora Sulejowskiego. Na szlaku rzeki podziwialiśmy różnobarwny świat roślin i zwierząt oraz rezerwat „Niebieskie źródła”. Nasza trasa zakończyła się po 19 kilometrach w Spale, magicznej miejscowości leżącej na terenie Spalskiego Parku Krajobrazowego. Odwiedziliśmy tu posąg żubra, znajdujący się w parku, a będący symbolem tej osady. Podczas wyjazdu udało nam się zwiedzić kościół św. Idziego oraz ruiny zamku w Inowłodzu, porośnięty mchem kompleks schronów kolejowych w Konewce oraz wyjątkowo miłe dla naszych brzuszków miejsce – gospodarstwo hodowlane wraz ze smażalnią ryb, znajdujące się w ponad stuletnim, drewnianym młynie we wsi Fryszerka.

Część naszych wypraw przejechaliśmy samochodem…, część przepłynęliśmy kajakami…, a część przeszliśmy piechotą…. Każdy odcinek był cudowną przygodą, do której zawsze będziemy chcieli wracać!

Tekst i zdjęcia: na podstawie fb “Tratwa”