SKKT “Włóczykije” na Centralnym Zlocie Młodzieży Wiejskiej

10 maja 2019 r. grupa uczniów naszej szkoły, członków SKKT “Włóczykije” działającego przy PTTK Oddział w Łowiczu, ruszyła na niezapomnianą przygodę, czyli na XV Zlot Młodzieży Wiejskiej PTTK w Bachotku koło Brodnicy. Zanim jednak dojechali na miejsce zwiedzali Skansen Wsi Mazowieckiej w Sierpcu. Harmonogram pierwszego dnia był niezwykle napięty. Uczniowie pod opieką mgr Doroty Wiśniewskiej i mgr Agaty Łabowicz uczestniczyli w licznych konkurencjach (strzelanie, pływanie, próbowanie dziwnych substancji 😉 !) oraz musieli rozwiązać mnóstwo trudnych zadań i kwizów. Na zakończenie dnia wszyscy uczestniczyli w wyjątkowej integracji z młodzieżą wiejską z całej Polski.

Drugi dzień XV Ogólnopolskiego Zlotu Młodzieży Wiejskiej był równie intensywny i pełen przygód i niespodzianek. Po śniadaniu wyruszyliśmy do siedziby Brodnickiwgo Parku Krajobrazowego skąd pieszo, malowniczą ścieżką edukacyjną wróciliśmy do stanicy wodnej PTTK w Bachotku. Po ekspresowej regeneracji w nietypowy sposób, bo poprzez grę terenową zwiedzaliśmy Brodnice-XIV wieczny zamek krzyżacki z wieżą, Duży i Mały Rynek, Bramę Chełminską, cmentarz żołnierzy z II WŚ, czy zabytkowy Dom Harcerza gdzie czekały nas iście wilcze niespodzianki. Pomimo zmeczenia, tego dnia czekał nas jeszcze turniej drużyn. Spośród 80 uczestników i 14 drużyn z różnych zakątków Polski, w kategorii prezentacji swojego regionu i SKKT zajęliśmy II MIEJSCE!!! Ostatni dzień zlotu był wzruszający, bo przyszedł czas rozstań. W drodze powrotnej zwiedziliśmy krzyżacki zamek w Goluniu- Dobrzyniu i katedrę mariawitów w Płocku, jedyną taką w Polsce.
Serdecznie dziękujemy mgr Dorocie Wiśniewski za organizację tego wyjątkowego wyjazdu, a mgr Agacie Łabowicz za sprawowanie opieki nad uczniami. Obu Paniom dziękujemy za wspólne wędrówki, życzliwość i uśmiech.