Majówka w Bieszczadach

W tym roku członkowie Oddziału PTTK w Łowiczu wybrali się na długi, majowy weekend w Bieszczady. Bazą wypadową była miejscowość Pszczeliny i pensjonat „Cztery Pory Roku”. Pierwszy dzień pobytu zaskoczył uczestników śnieżną pogodą, która jednak nie popsuła wcześniej ustalonego planu. Z Przełęczy Wyżna weszliśmy na Połoninę Wetlińską, gdzie po krótkim odpoczynku w schronisku (1232 m n.p.m.) wyruszyliśmy w istnie zimowej scenerii wzdłuż połoniny do Przełęczy Orłowicza, skąd zeszliśmy do Wetliny. Głównym celem wędrówki drugiego dnia było zdobycie największego szczytu polskich Bieszczad. Tym razem przy słonecznej pogodzie wystartowaliśmy z miejscowości Wołosate i po niespełna trzech godzinach osiągnęliśmy szczyt Tarnicę (1346 m n.p.m.). Po odpoczynku postanowiliśmy kontynuować wędrówkę po bieszczadzkich szlakach idąc przepięknym, malowniczym Bukowym Berdem do miejscowości Muczne, skąd wróciliśmy na nocleg. Trzeciego dnia wybraliśmy się do miejsca nieistniejącej już miejscowości Caryńskie, a następnie udaliśmy się do schroniska Koliba na Przysłupie Caryńskim, skąd malowniczym wąwozem przeszliśmy do Miejscowości Bereżki i powróciliśmy do Pszczelin. Wieczorem zorganizowaliśmy ognisko, podsumowaliśmy ten pobyt i snuliśmy już plany na następny wyjazd. Pobyt w Bieszczadach to kolejna udana i niezapomniana impreza integracyjna zorganizowana przez PTTK w Łowiczu.

Tekst: TW, zdjęcia: ASz, MT, ZK.